De stal van Gene Haas liet namelijk kort voor de Grand Prix van Mexico weten een deal te hebben gemaakt met Rich Energy, het bedrijf dat in een eerder stadium trachtte Force India over te nemen. Toen dat mislukte, richtte men haar pijlen op het worden van een hoofdsponsor.
"We zijn er niet heel erg lang mee bezig geweest", erkent Haas-baas Guenther Steiner. "De deal is vrij snel bewerkstelligd. Bovendien is het altijd goed om nieuwe mensen te introduceren in de Formule 1, in plaats van dat dezelfde koppen constant ergens anders opduiken. Wij proberen altijd nieuwe partners te vinden", meent de Italiaanse teamchef. De huisstijl van Rich Energy zijn de kleuren zwart en goud, verwacht mag worden dat de wagens van Haas volgend jaar in die kleuren gehuld gaan. Steiner liet in een eerder stadium al weten dat Haas inderdaad 'een nieuwe look' zal krijgen, vanwege de recente sponsorovereenkomst. Haas neemt in 2019 voor het derde achtereenvolgende seizoen deel met het rijdersduo Kevin Magnussen en Romain Grosjean. De 26-jarige Deen gaat zijn vijfde volledige F1-seizoen tegemoet, de 32-jarige Fransman zal voor het zevende jaar een compleet programma afwerken.
Meest gelezen