Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Haas F1 lijkt wederom Ferrari's ontwerpfilosofie te volgen

In de tijd van het lekker maken van het Formule 1-publiek met sneak previews en foto's van het schuimen van stoeltjes doet ook Haas F1 een duit in het zakje. Wat direct opvalt, anders dan de brede lach van Romain Grosjean, is dat de nieuwe Haas-bolide mogelijk weer sterk gaat gelijken op de Ferrari.

Anno 2019 was een ronde airbox - de opening boven de coureur die ter verkoeling van de motor dient - de norm. Ferrari doorbrak die trend met een meer traditionele driehoek met een spits punt aan de bovenkant. Haas F1, een team dat zoveel mogelijk onderdelen inkoopt bij Ferrari, hield vast een wat ronder model in 2019, maar lijkt in 2020 alsnog met een variant à la Ferrari op het circuit te verschijnen. Haas F1 deelde op Twitter een foto van het moment waarop Romain Grosjean zijn stoeltje schuimt voor het nieuwe seizoen. Op het kiekje is goed te zien dat de nieuwe bolide, de VF20, een driehoekige airbox krijgt, mogelijk 'afgekeken' van Ferrari. In het verleden werd er weleens met scheve ogen gekeken naar de Haas F1/Ferrari-constructie, maar die storm is, mede door het uitblijven van klinkende resultaten, gaan liggen.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"