2019 werd in alle opzichten een dramatisch jaar voor Haas F1. De auto liet zich niet doorgronden en perikelen met hoofdsponsor Rich Energy zorgde voor ongewenste headlines. Het was het slechtste jaar sinds het debuut in 2016. Nog zo'n jaar en teameigenaar Gene Haas trekt hoogstwaarschijnlijk de stekker uit het F1-project: "Ik wacht af hoe men het seizoen begint", zo begint Haas zijn betoog in gesprek met Autosport.com . "Als we echter nog een slecht seizoen draaien, is het niet wenselijk om langer door te gaan." De Amerikaan windt er geen doekjes om: "We hebben er aan het eind van 2020 vijf jaar op zitten, een goed moment om het nodige te evalueren en om te beslissen over de toekomst. Ik zeg niet dat we sowieso niet terugkeren op de Formule 1-grid, maar daar moet wel zorgvuldig naar gekeken worden. Om ons nog eens vijf jaar aan de Formule 1 te committeren zou niet niks zijn." Haas heeft naast een Formule 1-team ook nog de NASCAR-tak om zich om te bekommeren en moet daarbij op de centen letten. De aanstaande regelwijzigingen in de Formule 1 drukken zwaar op het budget: "Ik weet dat iedereen veranderingen toejuicht, maar och, wat zijn ze duur. Er gaat zoveel veranderen in de Formule 1 en wij moeten ons toch afvragen of het die investeringen waard gaat zijn." Had Verstappen dan toch gelijk over de illegale Ferrari-motor? Autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen bespreken het en alle andere gebeurtenissen tijdens de testweken in de nieuwste RacingNews365-podcast, die hieronder de luisteren is.
Meest gelezen