Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix China 2019

Haas te laat in Q3: "Onze klokken niet op Chinese tijd gezet"

Tien rijders begonnen aan hun laatste run in het derde kwalificatiesegment, slechts zes reden ook daadwerkelijk een tijd. Beide coureurs van zowel Red Bull Racing als Haas kwamen te laat om nog een rondje te mogen rijden - de finishvlag werd namelijk al gezwaaid op het Shanghai International Circuit.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Haas

Een bizar tafereel, dat in een miljardensport als de Formule 1 eigenlijk niet plaats mag vinden. Waar er bij Red Bull stoom uit menig oor kwam, daar waren de lieden van Haas iets kalmer. Volgens teambaas Guenther Steiner was het uiteindelijke resultaat toch het maximaal haalbare.

"In Q3 hadden we onze klokken volgens mij niet aangepast aan de Chinese tijdzone!", grapt Romain Grosjean, die op de tiende plek werd geklasseerd, naderhand. "We hebben het uiteindelijk goed gedaan. De wagen zag er goed uit vandaag, hopelijk kunnen we bij het eveneens sterke Renault blijven in de race. Het was niet ideaal om geen tijd neer te zetten in Q3, maar deze volgorde is wel representatief."

Voor de derde keer in drie Grands Prix tijd eindigde Haas met beide wagens in Q3, een keurige prestatie, zo weet ook Kevin Magnussen. "Het was goed om in Q3 te staan, maar minder goed om geen getimede rondes te rijden. We hebben de boot net gemist. Iedereen ging rond dezelfde tijd naar buiten en ik moest zes of zeven wagens voor laten gaan. Helaas heb ik de verloren tijd niet goed kunnen maken, waardoor de finishvlag al werd gezwaaid. Het had niet veel beter gekund dan P9, maar we hadden het op zijn minst kunnen proberen. Ik ben niet super optimistisch voor de race, we zullen zien wat het wordt."

Magnussen en Grosjean delen de vijfde startrij voor aanvang van de Grand Prix van China. Het tweetal kwam tot dusver tot acht WK-punten, deze werden allen gescoord door Magnussen tijdens de Australische Grand Prix. Grosjean heeft in 2019 nog geen wedstrijd uitgereden.

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China