Tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna staat er voor de tweede keer dit F1-jaar een nieuwe line-up op de baan. Nadat Liam Lawson en Yuki Tsunoda eerder dit jaar van stoeltje ruilden binnen de Red Bull-familie, was het vorige week de beurt aan Alpine. Jack Doohan moet het veld ruimen en tijdens het raceweekend in Imola is het Franco Colapinto die in de auto zit.
Maar waar Lawson nog in de Formule 1 blijft als coureur van Racing Bulls, moet Doohan voorlopig aan de zijlijn blijven staan. Mogelijk krijgt hij nog een herkansing na vijf races, als er opnieuw naar de situatie wordt gekeken. Isack Hadjar, die in de juniorenklassen vaker tegen Doohan heeft gereden, heeft weinig goeds te zeggen over de hele gang van zaken.
"Het stonk vanaf het begin al", zegt Hadjar tegen onder andere RacingNews365. "Hij begon dit seizoen al met veel druk en verwachtingen. Dat is geen goede omgeving. Het voelt erg oneerlijk, want hij heeft met zes races erg weinig tijd gehad om iets te laten zien. En het is niet alsof zijn auto nou een raket was. Het voelt nogal hard."
Die ervaring was voor Hadjar zelf wel anders, zo legt hij uit. "Ik had geen pistool tegen mijn hoofd voordat het seizoen begon, dus dat hielp behoorlijk. Ik had hier goede steun vanaf dag één."
In bredere zin vindt Hadjar dan ook dat rookies wat meer tijd verdienen dan Doohan heeft gekregen. "Ik snap het ergens nog wel als je Red Bull bent, want dan doe je mee voor de titel. Dus bij een topteam is het logisch (dat zulke keuzes snel gemaakt worden, red.). Maar los daarvan... als je wil dat een rookie ervaring opdoet, dan moet je hem wel wat races geven. Anders kan hij ook niet racen."
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!