Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Halo moet gewicht dubbeldekker bus kunnen dragen'

Volgens Mercedes' James Allison is de Halo, vanaf dit seizoen verplicht op de Formule 1-auto's, sterk genoeg om het gewicht van een Londense dubbelkdekker bus te dragen.

James Allison Allison licht in een video de werking en de constructie van de Halo toe en geeft aan dat de constructie bepaald geen lichtgewicht is: "De Halo is van titanium en weegt enkele kilo's." Om de Halo sterk genoeg te maken, moest volgens Allison ook het chassis van de auto's worden aangepast: "Het chassis moest versterkt worden, zodat de Halo uiteindelijk sterk genoeg is om totaalgewicht van een Londense dubbeldekker bus te kunnen dragen."

Allison geeft toe dat de Halo nog niet bijzonder fraai oogt, maar verwacht dat dit in de toekomst nog wel gaat veranderen: "Natuurlijk is het even wennen, maar met de jaren zal het device er anders en beter uit komen te zien. De ontwikkeling staat immers nooit stil in de Formule 1."

961300050033995776

Take a double-decker bus. Balance it on top of a 7kg metal frame. Then bolt that to a 300km/h racing car Those are the kind of numbers the 2018 @F1 chassis has to be able to stand up to… 💪 So, what else do we know about the Halo so far? James Allison explains all 👇 pic.twitter.com/gtNHbw7SIV — Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 7, 2018

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'