Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Lewis Hamilton

Hamilton geeft heldere uitleg voor verschil met Leclerc

Lewis Hamilton heeft zijn eerste kwalificatie afgewerkt voor Ferrari met P8 als resultaat. Van harte gaat het nog niet, maar de zevenvoudig wereldkampioen snapt zelf ook dat het allemaal nog niet optimaal kán zijn.

Hamilton Australia
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Lewis Hamilton zit ontzettend goed in zijn vel bij Ferrari, maar op de baan gaat het allemaal nog niet zo makkelijk als hij het graag zou willen. De Brit moet nog wennen aan de bolide van de Italiaanse renstal, die in alle opzichten anders is dan de Mercedes-bolide waar hij de afgelopen jaren zo aan gewend was geraakt, en dat maakt het lastig om meteen optimaal te presteren tijdens dit eerste raceweekend.

Toch legt Hamilton tegenover onder meer RacingNews365 uit dat er wel sprake is van verbetering. "Persoonlijk blijf ik telkens verbeteren, ieder rondje weer en ook tijdens iedere sessie. Echt een serieuze leercurve dit weekend, want de auto was zo anders toen ik voor het eerst de pitstraat uit reed. Heel anders dan ik ooit heb meegemaakt, althans. Het is ook een langzaam proces om daaraan te wennen en om dat vertrouwen in de auto op te bouwen."

Het wennen aan de auto verklaart volgens Hamilton ook het verschil met zijn nieuwe teamgenoot, Charles Leclerc. "Als je naar de hoge snelheden kijkt, zit ik al het hele weekend achter Charles, die dat meteen al onder de knie had op het moment dat hij de baan opzocht. Hij weet wat de auto doet, terwijl ik dat gaandeweg het weekend uit aan het zoeken ben. Maar aan het einde van de kwalificatie kwam ik daar wel achter, dus ben ik wel tevreden dat ik zo dicht achter Charles sta tijdens mijn eerste kwalificatie."

"Het remmen, de balans in de bochten, het is allemaal zo anders. De mechanische balans is ook heel anders dan in de auto die ik hiervoor had, maar ook de balans onder hoge én lage snelheden. Deze auto reageert gewoon heel anders."

Toch is de zevenvoudig wereldkampioen zich bewust van het feit dat hij nog een lange weg te gaan heeft. "Ik had al wel verwacht wat verder te zijn, maar toen kwam ik hier tijdens de eerste training en merkte ik wel dat ik nog een lange weg te gaan heb. Er zijn ook nog een aantal middelen die dan ineens tevoorschijn getoverd worden, waar ik tot op dat moment nog niet vanaf wist. Het is één ding om daar dan over te praten, maar om naar buiten te rijden en het echt te ervaren…"

"Ik denk dat we goed werk verricht hebben, in ieder geval door de auto weer beter te maken. Maar zoals ik al zei, als je een probleem hebt met de auto, kan je als ervaren coureur makkelijker aangeven welke kant je op wil. Maar ik weet nog niet precies welke middelen ik kan en moet gebruiken, dus ben ik echt nog afhankelijk van mijn engineers. Zij hebben het fantastisch gedaan, maar in het verleden zou ik zelf over veranderingen beginnen. Dat kan ik nu gewoon nog niet."

Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

# Coureur Punten
# Team Punten
Volledige stand

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Live Race Formule 1 GP Australië 2025