Na afloop van de eerste vrijdag van het seizoen staat Lewis Hamilton beduusd voor de camera's in Bahrein. Een tiende tijd tijdens VT1, een achtste tijd tijdens VT2 en tot overmaat van ramp een zwaar tegenvallende longrun. De conclusie die de zevenvoudig kampioen trekt, is dan ook zeer hard.
"Waar we vandaag achter zijn gekomen? Dat we een grote achterstand hebben. Dat wisten we al een beetje tijdens de testdagen, maar dit is een groot gat. Ik probeer alles wat ik kan, maar het is gewoon wat het is. We moeten hier aan gaan werken. Het gat is groter dan vorig jaar", zucht hij.
Anderen bekeken ook:
Werk aan de winkel
Gevraagd op welk vlak hij zich het meest comfortabel voelt, de korte of de lange runs, spreekt zijn antwoord boekdelen. "Op beide vlakken niet. Ze komen erg overeen. Kijkend naar de longruns dan is Red Bull een seconde per ronde sneller, dus we moeten hard aan de bak."En wat het misschien nog erger maakt: Hamilton denkt dat zijn auto niet veel sneller kan worden afgesteld. "Qua set-up denk ik dat mijn auto zo goed als mogelijk is afgesteld. Kleine wijzigingen zouden nog kunnen, maar dan heb je het over milliseconden, niet over het dichten van het gat van een seconde."
"We gaan vanavond hard aan de slag met zijn allen, om hopelijk progressie te boeken. We moeten er achter komen of er een manier is waarop we extra performance kunnen vinden", aldus de teleurgestelde Brit.
Ook interessant:
Verstappen en Red Bull moeten direct toeslaan in Bahrein
De testdagen voor het nieuwe Formule 1-seizoen zitten erop en er wordt weer geracet! De Grand Prix van Bahrein staat op het programma en dat is meer dan genoeg reden voor Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk om weer samen te komen voor een gloednieuwe RN365 F1-podcast! In de nieuwste aflevering bespreken we uitgebreid de testdagen en blikken we vooruit op de eerste Grand Prix van 2023!
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan