Voor Ferrari staat met de Grand Prix van Emilia-Romagna de eerste thuisrace van het jaar op het programma. De Scuderia wil maar al te graag scoren, alleen gaat het dit seizoen nog niet geweldig. Ook in de representatieve tweede vrije training hadden Charles Leclerc en Lewis Hamilton moeite om het tempo van de top te volgen, getuige de zesde en elfde plaats als eindresultaat. Hamilton onthult na afloop dat hij al het hele jaar met een hardnekkig remprobleem kampt.
"De eerste vrije training ging goed", vertelt Hamilton tegenover F1TV. "Ik was echt heel blij met de auto en het voelde alsof we een stap hadden gezet. Het was positief. Ik heb daarna letterlijk twee kleine dingen veranderd die nauwelijks effect mochten hebben. Het was de kleinste verandering die we dit jaar hebben gedaan, maar we hadden toch problemen met de remmen. Dat maakte een enorm verschil en leidde ertoe dat het een gevecht werd. Het is het hele jaar al een probleem. Ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Het is nieuw voor me."
Heeft het niet iets te maken met de overstap van Mercedes naar Ferrari? "Het gaat niet om de transitie. Het is een loterij, we gooien een dobbelsteen. De ene werkt, de andere niet. We gaan het zaterdag zien, maar ik hoop dat we iets kunnen vinden. We werken eraan", sluit Hamilton af.
Claim nu een van de 15.000 McLaren F1-team caps! OKX heeft speciaal voor de Nederlandse fans een toffe actie opgezet! Meld je nu aan bij OKX en claim jouw cap. Maak bovendien kans op een VIP Experience voor de race op Zandvoort!
Claim jouw cap!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Azijnman
LH verandert "twee kleine dingen die nauwelijks effect mochten hebben..." 1. Waarom verandert hij ze dan? 2. Don't fix it if it ain't broken...
Karrenmaar
Dat is het verschil met een coureur als Verstappen. Max weet zoveel van de auto en de afstelling dat hij stapje voor stapje sneller wordt. Lewis weet niks en daarom voelt het voor hem als een loterij. Best jammer voor hem dat hij geen raketmotor meer onder z'n achterste heeft, de ontmaskering van z'n goat status is nu wel compleet. Op hier en daar een fanboy (en fangirl.... ahum, jullie weten wie ik bedoel :-D) na.
Dit bericht is aangepast op:
Orion
Haha wat een opmerkingen ook! Ik zou als Max cheerleaders zijnde meer druk maken om Piastri die nu hun fan domineerd. Max horen we alleen maar problemen benoemen en ondertussen is hij voorbij gestreefd met als zijn kennis en input die hij geeft aan het team. Blijkbaar heeft hij toch niet veel impact gehad op de ontwikkeling van de auto en was dit vooral te danken aan Newey. En nu zien we dus dat hij de afgelopen jaren zo goed kon zijn door de dominante auto waarmee hij koppositie stond en fluitend weg kon rijden, maar dat is verleden tijd. Heerlijk hoe de kaarten nu geschud zijn. Wanneer gaat Max de 7e wereldkampioenschap winnen net als Hamilton? Want voorlopig kunnen de huidige coureurs alleen maar over dromen!
GN
Max geeft constant feedback over wat hij voelt aan de auto, maar een paar dingen zijn ook al lang niet goed en worden ook niet echt opgelost, tis dat hij zo een goed coureur is ,en om de problemen heen kan rijden , zonder hem zou je redbull gerust op kunnen doeken
Orion
Mooi he Max fans die klaar staan om te klagen over Hamilton en ondertussen is hun idool behoorlijk aan het falen aangezien hij geen verandering in weet te brengen. Zoveel reacties hier maar bij artikelen over McLaren zijn ze muis stil nu dat zij officieel NIKS ILLEGAALS hebben. Genieten dit!
Dit bericht is aangepast op:
Hammertime
Inderdaad Orion laat ze maar doen wij gaan nog lachen en wij als Lewis fans hebben tenminste respect voor Max. Ik zie geen enkele Lewis fan hier op deze forum Max kleineren. Maar andersom amai een artikel over Lewis en daar gaat Oranje.
Alien81
Grijs gebied met de gelimiteerde technische kennis van de FIA bedoel je? Wij van WC eend... Net zoals de geupdatet testmethodes toch? Nog behoorlijk wat races te gaan.. Wat kunnen mensen toch naief zijn.
Regenracer
Het hele jaar ?
FranskE64
Het probleem met Hamilton's Ferrari op z'n Engels: "the nut that connects the steering wheel to the seat".