Lewis Hamilton werkte teleurstellende kwalificaties af in België, om tijdens de Grand Prix knap op te klimmen naar P7. Zo scoorde hij alsnog zes punten in een weekend wat zeker aan het begin niet heel voortvarend verliep. Bovendien werkt hij nu samen met een nieuwe engineer.
De nieuwe engineer, over wie Ferrari geen details vrijgeeft, is een performance-engineer en is dus niet de vervanger van de race-engineer van Hamilton, Riccardo Adami. Laatstgenoemde werkte eerder al met Sebastian Vettel en Carlos Sainz.
"Ik heb ook een nieuwe engineer, dus we zijn allebei in het diepe gegooid", vertelt Hamilton tegenover onder andere RacingNews365. Als er verder wordt gevraagd naar de nieuwe engineer, geeft Hamilton niet veel informatie. "Het is niet gemakkelijk om halverwege het seizoen van engineer te wisselen", zo zegt hij.
"Maar het is iemand die ik al jaren ken en die eigenlijk bij mijn vorige team zat, maar niet in die functie. We moeten dus aan elkaar wennen en heel, heel snel leren. Ik denk dat de veranderingen die we (dit weekend aan de auto, red.) hebben aangebracht ons allebei echt hebben verrast, maar ik denk dat we in de nacht (naar zondag, red.) geweldig werk hebben geleverd. We zullen samen alleen maar sterker en sterker worden.”
Ook interessant:
De wedstrijdleiding speelde misschien wel de hoofdrol op de zondag in België. De start van de race in de Belgische Ardennen werd maar liefst een kleine anderhalf uur uitgesteld en uiteindelijk werd Max Verstappen zo een gouden kans ontnomen. Hij keek namelijk de hele race tegen de achterkant van de Ferrari van Charles Leclerc aan, terwijl hij voor een regenafstelling had gekozen. Mike Hezemans, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en nog veel meer in een nieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!