Red Bull nam twee verschillende achtervleugels mee naar Barcelona, een medium downforce-spec en een high downforce-spec. Die laatste testte men op de vrijdag, alvorens men op zaterdag teruggreep naar de medium downforce-spec die ze ook al tijdens de eerste drie races van het seizoen gebruikten. Des te opvallender was de opmerking van Lewis Hamilton na de kwalificatie over die bewuste vleugel: "Na de start (waarbij Hamilton op poleposition staat en Verstappen tweede, red.) is het 600 meter richting de eerste bocht. Vaak hebben we tegenwind, waardoor de mannen achter je een slipstream kunnen pakken, wat heel lastig is", zo riep hij in gesprek met Sky Sports F1 . "De Red Bulls zijn erg snel op de rechte stukken. Ze hebben deze gebogen achtervleugel die ze vandaag achterop de Red Bull hebben geschroefd en waarmee ze drie tienden van een seconde wonnen." Hamilton zegt de Red Bulls dus te vrezen op de rechte stukken: "Ze zullen sneller zijn en dat maakt het lastig om ze achter ons te houden. Helemaal onmogelijk hoeft het echter niet te zijn, alles zal afhangen van het ritme en onze timing." Hieronder zie je de twee verschillende vleugels van Red Bull. De bovenste foto is van de high downforce-vleugel, de onderste de medium spec-versie die we dit seizoen al vaker hebben gezien en die tijdens de kwalificatie op de auto zat.
1390991490227261440
Red Bull RB16B Rear Wing Red Bull are running a medium downforce rear wing today (same as used for first 3 races), compared to the high downforce one yesterday. Verstappen for all FP3, Perez switched mid-way through. #TechF1 #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/2WVjFEm6CC — Racing Tech (@racingtech5) May 8, 2021
Meest gelezen