Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hamilton wil niet ingaan op motorproblemen Mercedes: "Leef van race tot race"

Lewis Hamilton kende een prima vrijdag op COTA. De Brit won al vijf keer op dit circuit en is ook voor dit weekend de grote favoriet.

Voor Lewis Hamilton lijkt er geen vuiltje aan de lucht te zijn na de vrije trainingen. Het tempo was prima in orde en ook technisch geen problemen voor de Brit. Het verhaal van de dag was echter het team van Mercedes, dat enerzijds kampt met motorproblemen en anderzijds onder een vergrootglas ligt vanwege een trucje met de achtervleugel. Teamgenoot Valtteri Bottas verving voor de derde keer in vier races zijn Mercedes-motor en krijgt wederom een gridstraf. Toto Wolff liet al weten dat een gridstraf voor Hamilton dit seizoen ook niet langer uitgesloten is. De Brit zelf blijft er kalm onder. "Op dit moment heb ik een (bijna) nieuwe motor. Voor nu focus ik mezelf en bekijk ik het race voor race", vertelt hij aan Sky Sports

Hamilton ontevreden over set-up wijzigingen

Na de eerste vrije training had iedereen Hamilton en Bottas vooraan verwacht in het tweede bedrijf, maar het was Sergio Perez die Lando Norris voor bleef. Hamilton legt uit wat er mis ging tijdens de tweede sessie. "Overal was het een goede dag, maar we hebben nog werk te verrichten. De eerste training was erg goed, maar we maakten wat wijzigingen en in de tweede training was ik niet blij. De snelheid was niet eens zo slecht, maar we verloren wat terrein ten opzichte van de anderen. We hebben werk te verzetten vannacht." De hoge temperaturen zorgen voor Hamilton niet voor problemen, maar wel slijten de banden snel op het Amerikaanse asfalt: "Dit komt omdat het oppervlakte veel groffer is dan vooorheen. Het is erg lastig om de temperatuur in je banden te houden, dat is eigenlijk best onmogelijk." "Er is meer bandenslijtage dan voorheen. Dat maakt het lastig omdat je werkt aan je kwalificatie set-up en een set-up die goed is voor de long runs. Onze auto is niet heel makkelijk af te stellen en ik denk dan ook dat we nog genoeg dingen kunnen leren van vandaag."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi