Marko neemt geen blad voor de mond en geeft zijn eerlijke mening. De Oostenrijker verloor tijdens een zware crash zelf bijna het volledige zich aan een oog. " De beslissing om de Halo in te voeren druist in tegen het DNA van de Formule 1. De Halo is niet eens klaar voor gebruik. Er zijn nog zoveel vragen en onduidelijkheden." " Er is nog geen richtlijn voor het bevrijden van gewonde coureurs uit de cockpit, of wat we moeten doen als er brand uitbreekt bij een auto."
Bijna alle coureurs kwamen vorig jaar in actie tijdens testdagen of vrije training met de Halo. Velen van hun waren negatief over de toepassing. Los van de reeds genoemde punten vinden coureurs dat de toepassing het zicht beperkt. " De nadelen van het systeem zijn nog niet eens in kaart gebracht," vindt Marko. Andere nadelen zijn de gewichtstoename van 10 kilo en de verstoring van de luchtstromen over de auto. Hierdoor neemt de downforce af en zal de snelheid naar beneden gaan.
Meest gelezen