In de praktijk is het geen lepelprofiel, zoals we in het verleden wel vaker hebben gezien, maar een V-vormig profiel met de twee halve profielen die recht zijn en niet gebogen, zoals bij een lepelprofiel. Het is een oplossing, volgens de geruchten die we hebben verzameld, die moet zorgen voor meer downforce in het centrale deel, maar die in een rechte lijn heel weinig drag (luchtweerstand) genereert en ook de effectiviteit van het DRS verhoogt als het systeem open staat.
We kunnen dus stellen dat het team uit Woking zonder onderbreking doorgaat met de ontwikkeling van de MCL38 en alle beschikbare technische middelen inzet om de prestaties te verbeteren in de strijd om de wereldtitel. De MCL38 had, ook in Mexico, in de slotfase van de race laten zien hoe effectief hij was met Norris achter het stuur in de achtervolging op Charles Leclerc, die toen moeite had met het controleren van de bandentemperaturen.
In wezen probeert het team onder leiding van Andrea Stella, dat zich bewust is van de zeer effectieve basis van de auto, de prestatiekloof met zijn directe rivalen te vergroten, in de hoop competitiever te zijn dan de Ferrari's en op die manier de puntenmarge die momenteel tussen Max Verstappen en Norris bestaat drastisch te verkleinen.
Het is interessant om te zien dat alleen McLaren en Ferrari in de laatste vijf races in staat waren om uitgebreide ontwikkelingen door te voeren en duidelijke voordelen te behalen. Dit is natuurlijk het gevolg van het feit dat de ontwikkelingsrichting die beide teams hebben gekozen, al een aantal races vrij van onzekerheden is gebleken.
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!