Renault komt gemiddeld genomen één tot anderhalve seconde per ronde tekort op de topteams. Zeges zijn daardoor totaal onrealistisch en podiumplaatsen alleen mogelijk tijdens knotsgekke races. De ambitie van de Franse renstal reikt veel verder. "Onze Renault-motor is competitief en dat bewijst Red Bull door het winnen van races. Wat de situatie bij anderen is, bijvoorbeeld Honda, weet ik niet. Wij gaan verder op de ingeslagen weg en boeken ook komend jaar progressie", laat motorenchef Remi Taffin aan Motorsport-Total.com weten.
"We zullen Mercedes en Ferrari in 2019 bijhalen. Aan het einde van dit seizoen zal dat gat al bijna gedicht zijn. Tijdens de rennen zijn we ook niet langzamer, maar het is zaak om de kloof tijdens de kwalificatie te dichten", aldus Taffin. De ambities voor 2019 en verder liegen er niet om: de titel moet weer mee naar Frankrijk. "Volgend jaar willen we vooraan meedoen en in 2020 races winnen. Uiterlijk in 2021 is ons doel om te strijden voor de wereldtitels." De laatste wereldtitel van Renault dateert uit 2013 als motorleverancier van Red Bull. Met het eigen fabrieksteam werd het team voor het laatst in 2005 en 2006 kampioen met Fernando Alonso.
Meest gelezen