De Williams-bolide voor komend Formule 1-seizoen heeft een fris, gelikt uiterlijk en is overwegend blauw. CEO en teambaas Jost Capito vertelt bij de onthulling het verhaal achter het veranderde uiterlijk van de auto, die op 15 februari werd onthuld in het bijzijn van coureurs Nicholas Latifi en Alexander Albon. Capito legt uit dat meerdere aspecten van Williams' verhaal mee zijn genomen in het design. "Het design reflecteert de definitie van ons merk, dat de afgelopen jaren vernieuwd is. Vooral als je kijkt naar de verschillende tinten blauw en het diamanten patroon, welke ook terug te zien is in ons merk. Daarnaast zien we wat rode details." Gevraagd naar de reden voor de rode details op de bolide, legt Capito uit: "Dat is Brits. We zijn een Brits team, een trots Brits team. Dat is waarom we een vleugje rood op de auto hebben." Daarnaast zegt de Williams-CEO zeer trots te zijn op de nieuwe hoofdsponsor, Duracell. Het batterijenmerk heeft een prominente plek gekregen op de zijkant van de FW44.
Albon en Latifi bekijken de Williams-bolide
Coureurs Alexander Albon en Nicholas Latifi zagen de Williams-bolide vanzelfsprekend al van dichtbij en vellen hun oordeel. "Ik denk dat hij er geweldig uitziet", aldus Latifi. "Fris, zoals ik eerder al zei. Het blauw gaat al jarenlang samen met Williams, dus ik denk dat het belangrijk is dat dat is gebleven. De nieuwe tinten rood en een beetje elektrisch blauw. Ik denk dat het er op de camera's nog veel beter uit gaat zien." Albon voegt daar nog aan toe: "Zoals de mannen hier al zeiden, het is strak en blauw! Het ziet er heel goed uit. Ik vind dat het er best 'slim' uitziet, daarnaast lijkt het een snelle raceauto te zijn."
Meest gelezen