Honda's technisch directeur Toyoharu Tanabe legt vooruitblikkend op de eerste Formule 1 Grand Prix van 2020 uit dat men bij Honda bepaald niet heeft stilgezeten: "Sinds het afgelasten van de Australische Grand Prix heeft het Honda-personeel volgens de nieuwe Formule 1-regels het werk in zowel Sakura als Milton Keynes stilgelegd. Echter, op de dagen dat we wél operationeel waren, hebben we het ontwikkelingswerk voortgezet." Het concrete resultaat van die inspanningen? "De motor zou zowel meer vermogen moeten hebben als een betere betrouwbaarheid dan in Australië het geval zou zijn geweest", vervolgt Tanabe, die bij het formuleren van de doelen voor dit seizoen, geheel volgens Japans gebruik, bescheiden blijft. "De doelen zijn in die paar maanden onveranderd gebleven. We willen ons met beide teams verbeteren ten opzichte van vorig jaar. In Oostenrijk zullen we samen met onze partners (Red Bull en AlphaTauri, red.) dan ook hard werken aan een zo goed mogelijke start van het seizoen."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








