"We zijn nu aanbeland in Monaco, de meest beroemde race op de Formule 1-kalender. Het stratencircuit is de kortste en langzaamste baan waarop we dit jaar racen. Een circuit waarop de coureur nog écht het verschil kan maken in de gladde en smalle straten, met de vangrails direct ernaast", blikt Toyoharu Tanabe van Honda vooruit. In tegenstelling top snelle banen als Monza en Spa-Francorchamps is motorvermogen in Monaco van ondergeschikt belang. Toch wijst Tanabe erop dat de kwaliteit van de powerunit belangrijker is dan velen denken: "Veel bochten zijn erg langzaam, waardoor de prestaties van het chassis hier erg belangrijk zijn, maar desondanks is de performance van de powerunit nog altijd van invloed op de rondetijd. Met name de drivability bij het uitkomen van de langzame bochten en het afremmen op de motor zijn cruciaal hier." "De omstandigheden hier maken de kwalificatie zeer belangrijk, omdat inhalen nagenoeg onmogelijk is. Onze focus ligt dan ook op de kwalificatie en we hopen dat we het momentum van Spanje kunnen behouden."
Meest gelezen