Natuurlijk is 2019 het jaar van de eerste overwinningen van Honda als motorleverancier sinds de terugkeer in de sport in 2014. Ten tijde van die zeges waar Max Verstappen voor tekende, riep men al dat de investeringen eindelijk hun vruchten afwierpen. Die investeringen waren volgens de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport bepaald niet gering. De publicatie rept over een groei van het werknemersbestand van 250 mensen in 2017 tot 450 in 2019, mensen die allemaal fulltime bezig zijn met de F1-tak van het merk Honda. Met een budget van 140 miljoen euro zou Honda tevens over één van de hoogste budgetten van alle motorleveranciers in de Formule 1 beschikken. Met dergelijke investeringen hoopt Honda in rap tempo het gat met de concurrenten van Mercedes en Ferrari te dichten, waarbij ze in Renault reeds een gepasseerd station zien. Onder toeziend oog van technisch directeur Toyoharu Tanabe moet de ontwikkeling van zowel de betrouwbaarheid als de performance in 2020 toe blijven nemen, om zo Max Verstappen in stelling te brengen om voor de wereldtitel te vechten. Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid terugblikken op de bewogen Grand Prix van Japan.
Meest gelezen