Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Honda: "Langer verblijf in F1 een pure geldkwestie"

Het huidige succes van Honda in de Formule 1 is voor de Japanse fabrikant geen reden om te blijven in de sport. Over de toekomst van Honda wordt momenteel nog druk gediscussieerd. Directeur Masashi Yamamoto vertelt dat het geen kwestie is van succes, maar van geld.

Met het oog op de toekomst van de Formule 1 en de regelveranderingen voor het seizoen van 2021 is Honda vast aan het rekenen geslagen om uit te vinden of een deelname aan de Formule 1 nog wel haalbaar is, zo vertelt Honda-directeur Masashi Yamamoto in gesprek met Autosport . "We hebben gezien dat het voor alle autofabrikanten momenteel heel lastig is, omdat er zoveel focus ligt op elektrificatie", aldus Yamamoto. "We zijn begonnen de ontwikkelingskosten bij elkaar op te tellen en daarover discussiëren we nu intern. Uit die gesprekken is gebleken dat de kosten voor de grootste hindernis zorgen. Echter, winnen heeft prioriteit: wanneer we besluiten mee te doen, dan is dat enkel om te zegevieren." Honda lijkt na het overgangsjaar met Red Bull goed op weg te zijn naar groot succes in de Formule 1, maar het winnen van een aantal Grands Prix is geen garantie voor een langer verblijf in de sport. "Zulke resultaten zijn natuurlijk positief, maar het is belangrijker om de balans tussen uitgeven en winnen gelijk te houden. We hebben veel geld uitgegeven om de ontwikkeling op te schroeven en de koplopers bij te halen, nu is het prioriteit dat we een manier vinden om kosten te drukken, terwijl we onze huidige vorm vasthouden." Honda heeft momenteel nog een achterstand op Mercedes en Ferrari en het is de bedoeling dat deze teams worden bijgehaald voor de nieuwe regels van kracht gaan. Vanaf 2021 mogen de teams en leveranciers namelijk niet zoveel meer testen als vandaag de dag. Krijgen we vuurwerk in de laatste Grand Prix van 2019? Sluit Max Verstappen het seizoen af met een prachtig resultaat? Autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Jeroen van Inkel blikken vooruit in de RacingNews365-podcast.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal