De foto's van het wrak van de Red Bull RB16B lieten duidelijk de verwoestende kracht van impact van 51G tegen de bandenstapels zien. De zijkant lag vrijwel in zijn geheel van de auto, dus ook van de motor kon niet heel veel meer over zijn, toch? Dat is wat Honda in eerste instantie ook dacht, maar daar kwam men later op terug, zo geeft Honda's technisch directeur Toyoharu Tanabe aan in gesprek met Autosport . "Toen ik de eerste beelden zag van de auto die op de truck werd getakeld dacht ik dat er heel veel schade zou zijn. In werkelijkheid echter was het minder erg dan we in eerste instantie dachten. Dat gezegd hebbende, de daadwerkelijke schade kan niet worden opgenomen als de motor nog in de auto zit." "We willen daarom de motor naar ons hoofdkwartier in Sakura sturen om daar de motor te controleren om vervolgens het besluit te nemen (of de motor nog kan worden gebruikt, red.)." Gevraagd wat de mogelijke schade aan een Formule 1-motor kan zijn na een impact van 51G moet Tanabe een concreet antwoord schuldig blijven: "Ik heb echt geen idee, omdat de schade ook afhangt van de plaats van impact."
Meest gelezen