Dat is althans als we het Italiaanse Autosprint moeten geloven. In 2020 klaagde Max Verstappen met enige regelmaat over 'clipping', het fenomeen waarbij het extra vermogen van de MGU-H en MGU-K niet over de volledige lengte van de rechte stukken gebruikt kan worden. Dat is een probleemgebied dat Honda nu succesvol aan zou hebben aangepakt door de configuratie van de verbrandingskamers van de power unit te herzien. Volgens de Italiaanse publicatie levert de nieuwe Honda-motor, wat in grote lijnen een doorontwikkeling is van de motor van 2020, op dat vlak daardoor nu juist hele goede resultaten op de testbank. Ook simulaties die betrekking hebben op het aantal pk's, de oliedruk, de constantheid en de verschillende temperaturen leverden veelbelovende resultaten op. Dat de motor een doorontwikkeling is, betekent niet dat Honda niet flink investeert in de motor die onder de kap van Max Verstappen en Sergio Perez komt te liggen. Integendeel, Honda heeft herhaaldelijk aan te geven alles op alles te willen zetten om juist in het laatste jaar succesvol te kunnen zijn.
Meest gelezen