Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Honda

Honda: "Verschillende rijstijlen coureurs bemoeilijkten oplossen turbo-problemen"

Al terugkijkend op de eerste seizoenshelft verschijnt er al snel een glimlach op het gezicht van menig Honda-fan. Na een voorzichtige start scoorde de motorleverancier meerdere podiumplekken en overwinningen. Ook bij Toro Rosso merkt Honda dat ze goede progressie maken, maar toch verliep de eerste seizoenshelft niet geheel vlekkeloos.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Niet alleen met Red Bull kende Honda in de eerste seizoenshelft succes. Namens Toro Rosso stond Daniil Kvyat tijdens de Grand Prix van Duitsland namelijk ook op het podium. Mede door die knappe prestatie vindt het Italiaanse broertje van Red Bull zich halverwege de rit terug op de vijfde plek in het kampioenschap voor de constructeurs.

Ook Masamitsu Motohashi, Honda-engineer bij Toro Rosso, is blij met de podiumplek van zijn Russische coureur, maar hij is ook in zijn nopjes met de duidelijke vooruitgang die de Japanners dit seizoen hebben gemaakt: "Als je ziet waar we nu in vergelijking met het begin van het seizoen staan, dan kan je concluderen dat Toro Rosso stappen vooruit heeft gemaakt."

"In tegenstelling tot het vorige seizoen is de bolide ontwikkeld met de Honda-motor in het achterhoofd. Het heeft dit seizoen wat races geduurd, maar het is momenteel zeker te merken dat het chassis en de motor veel beter samen gaan."

Toch traden er dit seizoen enkele problemen op met de Honda-krachtbron. Vooral de turbo had af en toe last van zogeheten 'lag', wat inhoudt dat het langer duurt om de turbo op toerental te brengen. Motohashi meent dat de verschillende rijstijlen van de Red Bull- en Toro Rosso-coureurs een oplossing voor het probleem bemoeilijkten: "Daniil Kvyat stapt bijvoorbeeld heel snel op het gas, waardoor het moeilijker is om zijn wagen goed af te stellen."

"Maar we hebben in principe vier verschillende coureurs in onze gelederen", zo vervolgt hij tegenover Autosport-web. "Daardoor was het een erg complex probleem, maar in de toekomst gaan we daar beter rekening mee houden en er alerter op zijn", aldus de Japanner.

9 reacties