© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Honda vertrouwt op evolutie in plaats van revolutie

Voor het eerst sinds de terugkeer in de Formule 1 in 2015 blijft Honda één bepaald motorconcept voor een derde opeenvolgende jaar trouw. Dat soort continuïteit moet tot almaar betere prestaties leiden.

Toen Honda in 2015 met McLaren terugkeerde in de Formule 1 liet het nog maar weinig van zich horen. Voor 2017 werd daarom een compleet gereviseerde motor gebouwd, maar dat leverde in beginsel enkel betrouwbaarheidsproblemen op. Diezelfde motor, die bij Toro Rosso wel tot zijn recht kwam in 2018, wordt met het oog op 2019 verder doorontwikkeld.

"We gaan door met het huidige concept voor de motor. Daarvan weten we nog niet exact waar het plafond ligt, omdat we daar nog niet bij in de buurt zijn gekomen. We denken dat het voor ons goed is om dit motorconcept trouw te blijven, maar ondertussen wel te blijven verbeteren", aldus Honda's technisch directeur Toyoharu Tanabe in gesprek met Motorsport.

Honda heeft natuurlijk wel overwogen om net als in 2017 met een compleet nieuwe krachtbron op de proppen te komen, maar daar kleefde teveel risico's aan.

"Als je de basis van zo'n motor verandert, is het erg moeilijk om meteen de betrouwbaarheid ervan op orde te krijgen. Bovendien is het makkelijker om een reeds beproefd concept in een nieuwe auto in te bouwen (Honda levert voor het eerst motoren aan Red Bull, red.), omdat je dan enkel je hoofd hoeft te breken over het inbouwen van die motor in het nieuwe chassis."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen