Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Honda vertrouwt op evolutie in plaats van revolutie

Voor het eerst sinds de terugkeer in de Formule 1 in 2015 blijft Honda één bepaald motorconcept voor een derde opeenvolgende jaar trouw. Dat soort continuïteit moet tot almaar betere prestaties leiden.

Toen Honda in 2015 met McLaren terugkeerde in de Formule 1 liet het nog maar weinig van zich horen. Voor 2017 werd daarom een compleet gereviseerde motor gebouwd, maar dat leverde in beginsel enkel betrouwbaarheidsproblemen op. Diezelfde motor, die bij Toro Rosso wel tot zijn recht kwam in 2018, wordt met het oog op 2019 verder doorontwikkeld.

"We gaan door met het huidige concept voor de motor. Daarvan weten we nog niet exact waar het plafond ligt, omdat we daar nog niet bij in de buurt zijn gekomen. We denken dat het voor ons goed is om dit motorconcept trouw te blijven, maar ondertussen wel te blijven verbeteren", aldus Honda's technisch directeur Toyoharu Tanabe in gesprek met Motorsport . Honda heeft natuurlijk wel overwogen om net als in 2017 met een compleet nieuwe krachtbron op de proppen te komen, maar daar kleefde teveel risico's aan. "Als je de basis van zo'n motor verandert, is het erg moeilijk om meteen de betrouwbaarheid ervan op orde te krijgen. Bovendien is het makkelijker om een reeds beproefd concept in een nieuwe auto in te bouwen (Honda levert voor het eerst motoren aan Red Bull, red.), omdat je dan enkel je hoofd hoeft te breken over het inbouwen van die motor in het nieuwe chassis."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Red Bull Jos Verstappen spreekt zich over vriendschap tussen Max en Norris