Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hoofdsponsor Haas verliest rechtszaak omtrent logo

Rich Energy, het drankjesbedrijf dat sinds kort als hoofdsponsor van Haas F1 door het leven gaat, moet haar logo veranderen. Dat heeft een Britse rechter bepaald. Rich Energy was voor het gerecht gedaagd door een fietsenfabrikant.

William Storey, de excentrieke eigenaar van het energiedrankjesmerk, leek voorafgaande aan de rechtszaak behoorlijk zelfverzekerd. De Brit liet weten zich niet van zijn stuk te laten brengen door de zaak die werd aangespannen door Whyte Bikes, dat in het logo van Rich behoorlijk veel overeenkomsten zag ten opzichte van haar eigen stijlfiguur. Dat was de rechter van het Hooggerechtshof in Londen met de fietsenfabrikant eens. Whyte Bikes gebruikt een logo dat lijkt op een hert, iets wat ook Rich Energy doet. De rechter heeft besloten dat het bedrijf van Storey, dat zoals gezegd hoofd- en titelsponsor van Haas is, het logo aan moet passen. Dit betekent dat de wagens van Haas, alsmede de overals en helmen van de rijders, strafrechtelijk gezien voorzien moeten worden van nieuwe stickers. Storey heeft echter al te kennen gegeven in hoger beroep te willen gaan - zodoende is het niet vanzelfsprekend dat de logo's per direct worden gewijzigd. Rich Energy scoorde aan het begin van dit Formule 1-seizoen krantenkoppen door Red Bull Racing openlijk uit te dagen .

Viaplay
x
Live Sprintrace Formule 1 GP China 2024