Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Christian Horner

Horner geconfronteerd met achilleshiel Red Bull: "Volgend jaar niet aan de orde"

Red Bull wordt jaar in jaar uit geroemd om de inhaalslag die het team gedurende het seizoen weet te maken, maar daar staat altijd tegenover dat ze moeizaam uit de startblokken vertrekken, waardoor die inhaalslag ook hard nodig is. Geconfronteerd met dat gegeven geeft Horner aan dat het volgend jaar anders zal zijn.

Verstappen Horner
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Het is eigenlijk al jaren vaste prik. De eerste paar Grands Prix van Red Bull verlopen moeizaam, om pas na de eerste grote updates in Barcelona de inhaalslag in te zetten. Vaak is de achterstand op Mercedes dan al te groot om nog echt een rol van betekenis te spelen en dit jaar was dat eigenlijk niet anders.

Gevraagd door Ziggo Sport naar hoe het kan dat Red Bull zo goed is in het doorontwikkelen van de auto, legt teambaas Christian Horner uit dat men dit jaar op achterstand begon door enkele kleine problemen: "Die problemen wisten we steeds beter te doorgronden en dat was belangrijk. En we hebben natuurlijk een goed team."

Als Horner geconfronteerd wordt met een feit dat Red Bull eigenlijk jaarlijks met een achterstand begint, ontwijkt Horner de gesuggereerde vraag waar dat mee te maken heeft, en lacht hij de vraag eigenlijk weg.

"Het goede nieuws in dit geval dat we dat probleem volgend jaar niet hebben, haha. Dat kan dan niet opnieuw gebeuren. De auto waarmee we dit jaar in Abu Dhabi rijden zal immers in grote lijnen gelijk zijn aan de auto waarmee we volgend jaar tijdens de eerste Grand Prix in Melbourne aantreden. Het ontwerp van het chassis, de wielophanging en enkele andere onderdelen zijn immers bevroren."

Horner doelt daarmee op het feit dat de teams om kosten te besparen na de moeilijke coronatijden volgend jaar rijden met de auto's van dit jaar. Hier en daar mag wel wát gewijzigd worden, maar daar zullen de teams slechts een x-aantal ontwerptokens aan mogen besteden.

Welke gevolgen heeft het drama van Albon voor zijn Red Bull-toekomst? Dit en meer bespreken F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.

Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

6 reacties

RN365 Special
Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"

RacingNews365 zat na het F1-seizoen samen met niemand minder dan Max Verstappen voor een exclusief interview. In dit eerste deel vertelt Max over Gianpiero 'GP' Lambiase, zijn race-engineer met wie hij als het even kan voor altijd samen wil werken. Hij beschrijft de onderlinge relatie gekscherend als een 'huwelijk'. Maar wie is nou het mannetje en wie het vrouwtje?

Lees meer
Viaplay
x
EXCLUSIEF Verstappen koestert 'huwelijk' met geliefde Lambiase: "Maar wie is het mannetje, wie het vrouwtje?"