Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Christian Horner

Horner kraakt bezuinigingstrend in F1: "Kijk eerst waar de echte kosten worden gemaakt"

Nee, Christian Horner is niet tegen bezuinigen in de Formule 1, maar volgens de Red Bull-teambaas slaat men wel de plank mis in hoe men dat nu doorvoert. Hij is van mening dat men eerst maar eens moet zorgen dat de bestaande limieten goed werken, voordat er ook aan de salarissen van bijvoorbeeld Max Verstappen getornd gaat worden.

Horner Binotto
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Contentpool

Nadat er vorige week in Barcelona over een mogelijk plafond voor coureurssalarissen en de drie bestbetaalde teamleden werd gesproken, is het een hot topic in de Formule 1. Je hebt voor- en tegenstanders. Het Verstappen-kamp liet zich al in duidelijke bewoordingen erover uit en ook Horner steekt zijn mening niet onder stoelen of banken, dat terwijl hij niet eens principieel tegen bezuinigen is.

"Het idee van een budgetplafond is niet verkeerd. Alleen de toepassing ervan is zeer lastig, zoals we op dit moment al zien (met de reeds bestaande cap, red.)", zo begint de teambaas van Red Bull naar aanleiding van een vraag van RacingNews365. Hij is van mening dat de bestaande budgetcap verhoogd moet worden om de Formule 1-teams het hoofd te laten bieden tegen de toenemende inflatie.

"Er moet nog een hoop aan het bestaande plafond gedaan worden, dat terwijl we het nu hier over hebben en er ook een budgetplafond voor motoren aan zit te komen. Dat brengt allemaal complicaties met zich mee voor wat betreft het reorganiseren van de organisatie."

Pak 't kostenprobleem aan bij de basis

"Op dit moment wordt er veel te veel gewicht gehangen aan en druk uitgeoefend op die die budgetcap. Maar ik denk dat je moet kijken naar waar de échte kosten worden gemaakt. De Formule 1 moet beter naar de technische en sportieve reglementen kijken. We ontwikkelen namelijk nog steeds peperdure racewagens. En die nieuwe motoren voor 2026? Daar is helemaal niks goedkoop aan."

"Dit soort zaken zorgt voor druk op het financiële reglement. Uiteindelijk gaan we er naar toe dat we meer mensen voor ons hebben werken op de financiële afdeling dan op de ontwerpafdeling. En wat we zeker niet willen is dat de Formule 1 een kampioenschap wordt voor accountants. Ik denk dan ook dat we de juiste balans moeten vinden en daarbij vooral moeten kijken naar de basis en naar waarom het zoveel kost om deze auto's te bouwen."

Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Monaco 2022?

Speel mee en maak kans op een prachtige Max Verstappen drivers cap!

Speel mee

Formule 1 GP Monaco 2022 RN365 Nieuwsdossier

5 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull verrast met aankondiging duizelingwekkende RB17