Red Bull-teambaas Christian Horner heeft onomwonden kenbaar gemaakt dat uitvalbeurten zoals in Australië 'onacceptabel' zijn voor een team als Red Bull. Desondanks staat hij liever voor de uitdaging om deze auto op de rit te krijgen, dan dat hij een langzame maar betrouwbare auto snel zou moeten maken. Max Verstappen noteerde in de Grand Prix van Australië zijn tweede DNF van het seizoen, dat terwijl hij net zoals in Bahrein jacht maakte op Charles Leclerc. Het uitvallen zorgde voor de nodige frustraties bij de Nederlander. Hoewel hij niet doof is voor de feedback van Verstappen, houdt Horner vast aan hetgeen hij zelf als positief ervaart. Het pakket is, als het heel blijft, tenminste competitief. "Ik fiks liever een snelle auto, dan dat we moeten proberen een langzame maar betrouwbare auto snel te maken", zo roept hij tegenover Sky Sports . "We moeten dit zien op te lossen, want DNF's kunnen we gewoon niet accepteren. We moeten de problemen zien te begrijpen en ze dan zien op te lossen." Naast betrouwbaarheidsproblemen kampte Red Bull met een snelheidstekort ten opzichte van Ferrari, zowel over één ronde als op racesnelheid. "Als team hadden we niet de snelheid om Charles Leclerc te verslaan. Met die auto, op die banden, op deze ondergrond en op dit circuit was hij ongenaakbaar. Dat zagen we niet aankomen op de vrijdag, dus ergens is die auto echt tot leven gekomen."
Verstappen ontevreden, Leclerc leeft zijn droom
Horner gaat nog even door als hij Verstappens rommelige weekend vergelijkt met het vlekkeloze optreden van Leclerc. "Max was het hele weekend niet te spreken over het onvermogen de auto in het juiste window te krijgen", aldus de Brit. "De voorbanden gingen er in de race al vrij snel aan en dat is doorgaans een teken dat de balans van de auto niet op orde is." "Charles daarentegen kampte met de minste slijtage van iedereen. En als je met de auto de sweet spot gewoon weet te vinden, loop je niet tegen dit soort problemen aan. Hij had geen last van blaarvorming en geen last van graining zoals anderen dat wel hadden. Dat gegeven legde alleen maar méér nadruk op de problemen van Max." Nu Verstappen al 46 punten achter ligt op Leclerc weet Horner dat zijn team niet alleen de betrouwbaarheidsproblemen op moet lossen, maar dat ze ook op de baan meer moeten laten zien. "Er zit wat aan te komen waarvan ik denk dat dat gaat helpen. We gaan nu terug naar Europa en moeten dit hoofdstuk achter ons zien te laten. We moeten het oppakken en oplossen."
Meest gelezen