Als Red Bull ook in 2022 en de jaren erna competitief wil zijn, is het afhankelijk van de welwillendheid van alle motorfabrikanten in de Formule 1. Red Bull wil in eigen beheer doorgaan met Honda-motoren, maar aangezien doorontwikkelen geen optie is, doet het team een beroep op andere teams om akkoord te gaan met een engine freeze . Mercedes is daartoe bereid, Renault is daar waarschijnlijk ook nog wel voor te porren, maar Ferrari ligt dwars. Red Bull-teambaas Christian Horner vestigt daarom tegenover onder andere RacingNews365 zijn hoop op de FIA en de FOM, de beleidsmakers in de Formule 1: "Zij moeten naar het grote plaatje kijken en bepalen wat goed is voor de sport. We zijn Honda kwijtgeraakt en dat is dramatisch." "Ik denk echter dat die partijen al goede gesprekken voeren over dit probleem en dat die in goed overleg met de motorfabrikanten plaatsvinden. In de komende weken moet er in ieder geval een oplossing gevonden worden", vervolgt Horner, die goed doorheeft dat iedereen in de eerste plaats zijn eigen belangen zal behartigen binnen die gesprekken. "Al die teams kijken anders tegen deze kwestie aan. Het is natuurlijk geweldig om te horen dat Mercedes-teambaas Toto Wolff die bevriezing omarmt, maar hij beschikt natuurlijk al over de beste motor en zal daarom de ontwikkeling het liefst voor de komende twintig jaar bevriezen. Bij iedereen spelen de eigen belangen mee." Met medewerking van Dieter Rencken. De stoelpoten van Albon wankelen en Verstappen heeft zijn voorkeur al uitgesproken voor Nico Hulkenberg. Hoe lang laat Red Bull Albon nog spartelen? Dat en meer wordt er door autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen besproken in de nieuwste RN365-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen