De derde plaats in eerste vrije training werd door Max Verstappen in de tweede oefensessie omgezet in de snelste tijd. De Nederlander werd nog steeds op de hielen gezeten door Mercedes, maar leek zich overduidelijk beter te voelen in zijn Red Bull RB16B dan in de ochtend. Christian Horner kan dat beamen en legt uit wat Red Bull in de tussentijd heeft veranderd. "We hebben gedurende de lunch wat omgegooid. Max klonk al wat blijer met de auto tijdens de tweede training, maar het zit nog steeds dicht op elkaar allemaal. De tweede sector lijkt van Mercedes te zijn deze vrijdag, maar in ieder geval is het allemaal erg bemoedigend", zo oordeelt de teambaas. Wat waren die veranderingen dan precies aan de wagen van de Nederlander, zo wordt hem in gesprek met Sky Sports gevraagd. "De veranderingen die we hebben doorgevoerd waren van alles een beetje wat. Een beetje aerodynamisch, een beetje mechanisch. Het gaat erom dat we de sweet spot van de auto en de banden weten te vinden, en vooral de banden lijken hier in Frankrijk erg lastig op te warmen." Tijdens de training ging Verstappen wat enthousiast over de gele broodjes bij het uitgaan van bocht twee. De coureur verloor daarbij een stuk van zijn voorvleugel. Red Bull riep meteen op de radio tegen de FIA dat ze dat graag terug wilden hebben. Horner legt uit waarom. "Ja, ik heb Jonathan Wheatley (de sportief directeur, red.) verteld om dat stuk voorvleugel terug te vragen, want we hebben natuurlijk een triple header voor de boeg. Het circuit in Oostenrijk is meestal ook erg belastend voor onze voorraad voorvleugels", lacht Horner. "Elk stukje carbon dat we hebben om weer terug op de auto te zetten komt altijd handig van pas."
Meest gelezen