In 2026 keert de naam Ford terug in de Formule 1. Niet als een onafhankelijke motorfabrikant, maar als partner van het nieuwe Red Bull Powertrains. Samen met Red Bull ontwikkelt de Amerikaanse autofabrikant de eerste 'Red Bull-motor' in de hoop in 2026 wederom één van de topteams te zijn.
Er gingen aan het begin van het jaar echter geruchten dat Ford de stekker uit het project wilde trekken. Voer voor deze geruchten was het feit dat de Amerikanen niet blij zouden zijn met de zaak rondom Christian Horner. De teambaas van Red Bull had een intern onderzoek aan zijn broek hangen en zou naar verluidt geen contact meer hebben met Jim Farley, de belangrijkste baas van Ford. In Monza was daar echter ineens een meeting tussen Horner en Farley.
In gesprek met onder andere RacingNews365 gaat Horner in op de geruchten over een mogelijk geschil tussen hem en Farley: "Ze zijn onze partner voor 2026. Het was dit jaar de eerste keer dat ze bij een race aanwezig waren, dus het is fijn om ze te ontmoeten.En we hebben het uiteraard gehad over de voortgang van de motor."
Op de vraag of er ook bepaalde zaken uitgepraat moesten worden is Horner duidelijk: "Absoluut niet."
Ook interessant:
Red Bull werkte een dramatische Grand Prix van Italië af, met felle kritiek van Max Verstappen tot gevolg. Maar wat is er toch allemaal aan de hand bij de renstal uit Milton Keynes? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken het in een kakelverse RacingNews365 Formule 1-podcast!
Bookmaker Unibet komt voor de klassieker met een speciale boost en de Golden Goal €5.000 Prijzenpot!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet en maak kans op €5.000Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!