Direct na de tweede vrije training voor de Formule 1 Grand Prix van Australië kreeg Red Bull-teambaas Christian Horner door Sky Sports de vraag voorgelegd of de vrijdag minder goed was verlopen dan het team had gehoopt. Horner gaat niet helemaal mee in die stelling. "Het was alsnog een hele productieve dag. We hebben ook wijzigingen doorgevoerd, waarmee we de auto dichter in de buurt van het juiste 'window' wisten te krijgen. Bovendien zag de long run aan het eind van de sessie er heel behoorlijk uit." "We hebben nog wel wat werk te doen vanavond om wat onregelmatigheden op te lossen, maar ik denk dat we de goede weg in zijn geslagen en dat de auto goed reageert op de aanpassingen die we deden."
Banden 'key' voor juiste raamwerk Red Bull
Gevraagd naar hoe dat juiste window gevonden kan worden en waar dat voornamelijk van afhankelijk is, komt Horner uit bij de banden: "De toplaag van het asfalt is nieuw en met de aanpassingen van de lay-out van het circuit vraagt deze baan iets anders van de banden dan voorheen. De banden reageren anders dan voorheen en daarom begonnen we net iets buiten dat ideale raamwerk, maar nu zitten we daar weer in." Als Horner gevraagd wordt naar de nieuwe diffuser van Ferrari en het belang van dat soort grote updates in deze fase van de titelstrijd, geeft hij aan zich daar niet druk om te maken: "Ik heb geen idee met wat voor soort onderdelen Ferrari rijdt." "Vergeet ook niet dat Ferrari geen updates meenam naar de eerste race van het seizoen na de wintertests, terwijl andere teams dat juist wel deden. Wat je gaat zien is dat verschillende teams verschillende updates gaan introduceren tijdens verschillende races. Dat moet dit jaar ook nog eens allemaal onder de budgetcap vallen, dus in dat opzicht moet je heel strategisch denken."
Meest gelezen