Het tactische aanvalsplan van Red Bull kwam totaal niet uit de verf in Bahrein. Mede door de crashes van Romain Grosjean en Lance Stroll - waarbij na de laatste crash rondenlang de safety car op de baan kwam. Verstappen was kritisch op zijn team, dat volgens hem strategisch gezien scherper had kunnen handelen tijdens de race in Bahrein. Volgens Horner had Red Bull echter geen andere keuze. "Het probleem was dat Lewis Hamilton net iets te snel voor ons was. We verloren daarnaast ook de eerste acht ronden door de safety car en de rode vlag. Hierdoor gingen we van het scenario van een ideale driestopper meer in de richting van een tweestopper", legt Horner uit in gesprek met onder meer RacingNews365. "Tevens werd het veld hierdoor minder snel uit elkaar getrokken dan gewenst, omdat je die eerste acht ronden op snelheid verloor. Dit betekende dat we vast zouden komen te zitten in het verkeer. Ik zou niet weten wat we anders hadden moeten doen. Een vroegere stop zou betekenen dat we enkele auto's meer in moesten halen." De Red Bull-teambaas erkent eerlijk dat Mercedes een maatje te groot was: "We waren niet in de positie om de undercut te maken, ze zouden dit eenvoudig gecoverd hebben. Mercedes was gewoon net te snel qua tempo en beter qua bandenmanagement." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen