Teams als Alfa Romeo en Ferrari vielen op door een radicaal ontwerp van de voorvleugel, daar waar Red Bull vasthoudt aan het bekende concept. Ook op andere vlakken oogt de RB15 van Max Verstappen en Pierre Gasly 'basic'. In tegenstelling tot de concurrentie zijn de bargeboards en endplates van de achtervleugel minder agressief qua vormgeving. Christian Horner laat ten overstaan van onder meer RacingNews365 weten dat zijn ontwerpteam geen zaken over het hoofd heeft gezien. "Het zijn grote reglementswijzigingen, waarbij we zien dat andere teams veel veranderingen hebben doorgevoerd aan de voorvleugel. Dit onderdeel heeft een zeer grote invloed op de rest van de auto."
"Het is altijd interessant om te zien wat andere teams ontwikkeld hebben en tijdens de tests op hun auto monteren, maar uiteindelijk ben ik wel benieuwd wat ze in Melbourne (bij de GP van Australië red.) op hun bolides hebben qua onderdelen." "Er is geen loophole in de reglementen voor zover wij kunnen beoordelen", stelt Horner gerust. "Er is ook niet iets specifieks wat wij nu bij de concurrentie zien, waarvan we denken 'damn, dit hebben we over het hoofd gezien'." Red Bull houdt de concurrentie nauwlettend in de gaten en heeft haar 'spionnen' op het circuit. Deze bestuderen de bolides van de andere teams en nemen foto's van cruciale onderdelen. "Gedurende de testdagen komen er meer analyses. Er worden foto's genomen van alle teams, om te zien welke oplossingen ze gevonden hebben voor de nieuwe regels."
Meest gelezen