Met een vijfde plaats op Monza en een tweede in Singapore scoorde Verstappen de gewenste resultaten, maar probleemloos verliep dit niet. In Singapore waren er het gehele weekend problemen met de nieuwe Renault-motor.
"Het is lastig te zeggen of Max de race had kunnen winnen, maar we zouden er dicht bij zijn geweest. Positief is dat we een toename van het vermogen zien ten opzichte van de vorige specificatie van onze motor", blikt Horner terug. Tijdens het weekend probeerden Red Bull en Renault van alles om de motor goed aan de gang te krijgen, iets wat deels lukte. "De mannen hebben een geweldige prestatie geleverd om de motor zo goed mogelijk af te stellen met andere engine mappings. Met meer tijd beschikbaar zou dit alleen nog maar beter zijn geworden."
Horner erkent dat het team een bewust ingecalculeerd risico nam door over te stappen op de nieuwe specificatie van de Renault-motor: "Red Bull wist wat de risico's waren toen we voor deze motor kozen. De krachtbron levert iets meer vermogen en heeft wat scherpe randjes, maar dankzij het extra vermogen wisten we in Singapore een tweede startplaats te veroveren en ook op die positie te finishen." "Ik denk dat er nog winst te behalen is op het gebied van de driveability, iets wat normaal moet komen vanuit de fabriek door dyno testing en het goed gebruiken van de faciliteiten."
Meest gelezen