Red Bull teambaas Christian Horner is blij met de nieuwe weg die Liberty Media in is geslagen met de Formule 1. De grote live show in Londen is daar een voorbeeld van. Red Bull zelf zoekt vaak de meest bijzondere locaties op om evenementen te houden ter promotie van het merk. De beweegredenen van de producent van energy drink zijn dan ook duidelijk: Geld verdienen door naamsbekendheid en succesvol te zijn in de F1. " Red Bull is een marktleider op het gebied van brand exposure. Formule 1 is voor ons een perfect marketingplatform. We gebruiken het om ons merk te promoten in gebieden waar dat niet eerder mogelijk was. Zo gaven we demo's in meer dan 100 landen. We reden in de woestijn, op ijs en in de Himalya," laat Horner aan GPupdate weten.
Voor de Formule 1 is er nog wel werk aan de winkel. De sport leverde veel kijkers in, doordat de spanning en onvoorspelbaarheid afnamen. " De sport moet weer attractiever worden voor de fans. De populariteit van een aantal jaren geleden moeten we weer nastreven. We zitten als Red Bull in de F1 om onze producten te promoten. Het is daarom belangrijk dat we ons publiek voorzien van goede content. In de F1 betekent dit goede coureurs die strijden met de beste teams en race op de uitdagendste circuits." Om een spannendere Formule 1 te realiseren vindt Horner dat de F1 terug moet naar haar roots. " Laat de Formule E maar de klasse zijn die vooruit loopt op het gebied van elektrisch rijden. F1 moet haar eigen pad kiezen."
Meest gelezen