Max Verstappen reed in Qatar weer rond zoals we dat aan het begin van het jaar min of meer gewend waren. Hij reed aan de leiding, wist zijn voorsprong te consolideren ten opzichte van de concurrentie en er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn. Tot de tweede herstart, want toen had Lando Norris, de coureur die toen op P2 reed, de betere herstart te pakken.
Red Bull-teambaas Christian Horner legt uit wat er precies mis ging voor Verstappen, toen de safety car nog voor hem reed. "De regel die ons bijna de das omdeed, had met de safety car te maken. Het bericht dat de safety car naar binnen ging, kwam binnen, maar de lichten op de safety car bleven branden. Dan moet je dus een bepaalde afstand houden tot de achterkant van de wagen", zo legt Horner uit tegenover onder meer RacingNews365.
"Max kon zich dus niet echt voorbereiden om het hele veld te vertragen, omdat hij niet zeker was wat de safety car zou gaan doen. Hij volgde dus eigenlijk de instructies van de safety car op. En toen kwam die in de pits, wat hem duidelijk in gevaar bracht. Maar hij had nog steeds het geluk om Lando voor te blijven in de eerste bocht."
Verstappen had daarna geen last meer van de McLaren-coureur en koerste af op een overtuigende overwinning in Qatar. Norris kreeg niet veel later een tien seconden stop-and-go penalty, waardoor hij terugviel en op P10 finishte.
Ook interessant:
Het Grand Prix-weekend in Qatar stond bol van het spektakel en Max Verstappen was maar weer eens het middelpunt. Hij was furieus na de gridstraf op de zaterdag, maar won met overtuiging de race op de zondag. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk spreken zich uit over alles wat er gebeurde in Qatar in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Krijg €50 aan speeltegoed voor Unibet Live Casino bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!