Op de laatste testdag in Bahrein werd duidelijk dat Red Bull wat nieuwe onderdelen bij zich had. Max Verstappen verscheen met een nieuwe voorvleugel op het circuit, al leek de boel nog niet naar wens te verlopen. De 27-jarige Nederlander had last van veel onderstuur en zat op het oog niet helemaal tevreden achter het stuur. Teambaas Christian Horner legt uit hoe het wispelturige gedrag van de RB21 kan ontstaan.
"Het is een normaal programma dat we afwerken", stelt Horner tegenover Sky Italia. "We proberen veel verschillende dingen uit, denk bijvoorbeeld aan settings. Tegelijkertijd staat er ook heel veel wind, dus je ziet dat meerdere teams er (wispelturige auto, red.) last van hebben. Het gaat dan vooral om de windvlagen."
Volgens Horner is Verstappen best tevreden, maar de Brit wil verder niet te veel kwijt over een mogelijke oplossing voor de balansproblemen uit 2024. "Max heeft een goede eerste dag gehad en deelde positieve feedback. Nu werken we ons programma af. Tegelijkertijd zijn ook de temperaturen telkens weer anders en is het vooral een wintertest, dus je probeert heel veel uit. We zijn vooruitgang aan het boeken, maar kunnen geen definitieve conclusie delen nu we nog niet racen. De coureurs zijn in ieder geval optimistisch."
Maar waar heeft Red Bull precies aan gewerkt? "We proberen een auto met een breder window te produceren. Vorig jaar waren we op sommige circuits heel snel en op andere banen juist weer niet. Dan was de auto heel nerveus. Daarom willen we ook een auto hebben waar je meerdere kanten mee op kan."
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!