Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Horner vindt discussie over flexibele achtervleugel 'overtrokken'

Volgens Christian Horner is het hele debat over de al dan niet (te) flexibele achtervleugel van Red Bull een beetje 'overtrokken'. De Red Bull-teambaas vindt dat niet alleen dat onderdeel van de auto ervoor zorgt dat zij soms sneller zijn dan Mercedes.

Het is al weken onderdeel van discussie: de flexibele achtervleugel van Red Bull. Volgens Mercedes winnen Max Verstappen en Sergio Perez er soms tienden van een seconde per rondje mee. Teambaas Christian Horner meent dat het debat een beetje te veel is opgeblazen. "Ik vind het overdreven. Ik heb gehoord dat het een halve seconde zou schelen. Maar ik denk dat we vrijdag hebben kunnen zien dat onze achtervleugel overduidelijk minder flexibel is als die van Mercedes", zegt Horner in gesprek met onder meer RacingNews365 . Horner meent dat er 'zeker geen halve seconde' verschil in rondetijd zit. "Ik denk dat het allemaal een beetje overtrokken is in de media. Zoals bij alles ligt het nooit aan één ding. Je moet een goed werkende auto hebben, een motor en aerodynamica die allemaal in harmonie met elkaar werken. Het is nooit één enkele factor." Volgens de Brit zou een eventuele reglementswijziging om de vermeende overflexibele achtervleugel Red Bull niet zo zeer raken, maar juist de kleinere teams. "Teams als Haas en Alfa Romeo raakt het financieel gezien juist meer, van wat ik heb gehoord", zegt Horner. "Ook voor ons is het niet ideaal, maar het is wat het is."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi