Mercedes is al sinds 2014 oppermachtig als het om de motoren gaat en Ferrari wist dit seizoen voor het eerst serieus partij te bieden. Renault en Honda liggen nog mijlenver achter op de het Duitse team en Red Bull rijdt als het hele seizoen achter de feiten aan. Horner geeft aan dat Red Bull nooit opgeeft en naar mogelijkheden zoekt om het verschil in PK's op een andere manier te compenseren. " We zullen nooit accepteren dat we niet competitief kunnen zijn. We blijven maximaal pushen om het verschil in vermogen te compenseren met een goed chassis", laat Horner aan Sky Sports weten. " De realiteit is wel dat deze twee fabrikanten (Ferrari en Mercedes) erg veel geïnvesteerd hebben. Het is lastig om voor te stellen dat de anderen dat verschil goedmaken in de periode van nu tot en met eind 2020."
Met de komst van de nieuwe F1-motoren in 2021 en het aflopen van het huidige Concorde Agreement ligt de Formule 1 weer open. Horner verwacht dat er mogelijk een aantal fabrikanten vertrekt, maar ziet ook nieuwe partijen toetreden. " Het is mogelijk dat we enkele fabrikanten verliezen, maar er zijn ook echte iconen die dat vertrek goed kunnen opvangen. Aston Martin bijvoorbeeld, of Lamborghini. Ze waren bij de vergaderingen aanwezig. Zo lang als je Ferrari in de F1 hebt en historische teams als McLaren en Williams, dan zijn de fabrikanten die ik noemde meer dan welkom. Het draait allemaal om het spektakel in de sport." Horner ligt niet wakker van een eventueel vertrek van bijv. Honda of Mercedes. Het is in de historie van de sport nooit anders geweest. " Fabrikanten kwamen en gingen altijd in de F1 als het hun uitkwam. Het meest belangrijke voor de sport is dat we een goed product hebben met een goede show. Dan is het aan de fabrikanten om te bepalen of ze mee willen doen of niet."
Meest gelezen