Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Christian Horner

Horner: "We nemen gridstraffen voor Verstappen en Gasly graag voor lief"

Red Bull-teambaas Christian Horner gaat uit van meerdere gridstraffen voor Max Verstappen en Pierre Gasly in 2019. Deze gaan volgens de Brit nu eenmaal gepaard met de wens van Red Bull om de nieuwe Honda-motor in hoog tempo te ontwikkelen en dus neemt hij die straffen graag voor lief.

"We willen gedurende het seizoen constante progressie zien op motorisch vlak, ook als dat betekent dat we onderweg één of twee gridstraffen moeten incasseren", zo wordt Red Bull-teambaas Christian Horner geciteerd door Motorsport-total.

Bovendien kan de schade van zo'n gridpenalty op de juiste circuits ontzettend meevallen: "Omdat op enkele zorgvuldige geselecteerde circuits de hinder van die straffen minimaal is (bijvoorbeeld omdat de Red Bull-coureurs binnen tien ronden naar voren kunnen rijden, red.), kunnen we het ons veroorloven om meer dan drie motoren per rijder in te zetten."

"Zolang de vooruitgang van de Honda-motor merkbaar blijft, is de stemming in de Red Bull-fabrieken opperbest", vervolgt Horner met gepast enthousiasme over de nieuwe samenwerking met de Japanners.

"De afgelopen jaren waren we een klant van Renault, nu zijn we met Honda echteen technisch partnerschap aangegaan. Dat betekent ongetwijfeld niet dat alles meteen voor de volle honderd procent in orde zal zijn, maar we verwachten wel betere prestaties dan de afgelopen paar jaar."

Breaking Waarom Vettel voor een terugkeer in de Red Bull-familie staat