"We willen gedurende het seizoen constante progressie zien op motorisch vlak, ook als dat betekent dat we onderweg één of twee gridstraffen moeten incasseren", zo wordt Red Bull-teambaas Christian Horner geciteerd door Motorsport-total .
Bovendien kan de schade van zo'n gridpenalty op de juiste circuits ontzettend meevallen: "Omdat op enkele zorgvuldige geselecteerde circuits de hinder van die straffen minimaal is (bijvoorbeeld omdat de Red Bull-coureurs binnen tien ronden naar voren kunnen rijden, red.), kunnen we het ons veroorloven om meer dan drie motoren per rijder in te zetten." "Zolang de vooruitgang van de Honda-motor merkbaar blijft, is de stemming in de Red Bull-fabrieken opperbest", vervolgt Horner met gepast enthousiasme over de nieuwe samenwerking met de Japanners. "De afgelopen jaren waren we een klant van Renault, nu zijn we met Honda echteen technisch partnerschap aangegaan. Dat betekent ongetwijfeld niet dat alles meteen voor de volle honderd procent in orde zal zijn, maar we verwachten wel betere prestaties dan de afgelopen paar jaar."
Meest gelezen