Teambaas Christian Horner weerlegt eenvoudig de woorden van rivaal Mercedes. Motorleveranciers mogen namelijk gedurende het seizoen geen wijzigingen meer aanbrengen aan de power unit die gericht zijn op het verbeteren van de performance. Alleen zaken die de betrouwbaarheid, bij mogelijke betrouwbaarheidsproblemen, verbeteren, zijn toegestaan.
"We mogen geen wijzigingen doorvoeren, dus ik weet niet waar hij op doelt. De motor is dezelfde specificatie als de eerste motor, maar we reden hier met een veel kleinere achtervleugel", vertelt Horner aan onder meer RacingNews365.
"Daardoor waren we zo sterk op de rechte stukken. Maar Honda heeft geweldig werk geleverd. Het is echter niet zo dat we plots een enorme toename in vermogen zien."
Na afloop van de kwalificatie liet Lewis Hamilton al weten dat hij drie tienden per ronde verloor op de rechte stukken. In de race lukte het hem niet, ondanks DRS, om Verstappen aan te vallen.
Ook interessant:
Was de race van Max Verstappen van begin tot eind foutloos? Nee, Tom Coronel zag 'gelukkig' één foutje, dat hij dan wel weer samen met Red Bull-coureur wist te herstellen, om van de Grand Prix van Frankrijk een overweldigende zegetocht te maken. Dit en meer in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op