Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Hulkenberg blij met grote progressie van Renault

Formule 1 coureur Nico Hulkenberg is blij met de progressie die de renstal van Renault boekt. Het team wint terrein in het middenveld en is steeds vaker het vierde of vijfde team. De gedroomde podiumplaats leverde het vooralsnog niet op.

In zijn eerste seizoen voor een fabrieksteam laat Hulkenberg zien dat hij uit het juiste racehout is gesneden. Als absolute nummer een binnen Renault moet hij het team op sleeptouw nemen. Het leverde hem een aantal mooie resultaten op en de Franse renstal boekt progressie. In Silverstone introduceerde Renault een compleet nieuwe vloer die er direct voor zorgde dat Hulkenberg 'best of the rest' was. In Hongarije werd hij na de kwalificatie teruggeworpen door een gridstraf van vijf plaatsen. De race verliep moeizaam, mede door het incident met Magnussen, maar de snelheid is dik in orde. Voor het eerst bevindt Hulkenberg zich bij een team dat gedurende het jaar in staat is om zichzelf door te ontwikkelen. " Ik heb vaak meegemaakt dat er van alles geroepen en beloofd werd, maar dat het nooit uitkwam. Bij Force India sprak men ook altijd over veelbelovende upgrades en grote stappen vooruit." " Als je een topteam wil zijn of wil worden moet je grote stappen kunnen maken tijdens het seizoen en continue upgrades hebben. Belangrijk daarin is het samenspel tussen het ontwerp, de windtunnel en de resultaten op de baan."

Na de zomerstop staan er voor de Renault aangedreven teams twee lastige GP's op de kalender. Op Spa-Franchorchamps en zeker op Monza gaat de Renault-motor het erg lastig krijgen tegen de sterkere krachtbronnen van Mercedes en Ferrari. " Motorvermogen is daar belangrijk, wat het voor ons lastig maakt. Het wordt interessant om te zien hoe we daar presteren. We blijven onszelf pushen en willen ons continu verbeteren dit seizoen." Renault beschouwt 2017 als het eerste echte Formule 1 seizoen sinds de terugkeer. Vorig jaar verscheen het team ook aan de start, maar beschikte het over een overgekochte Lotus die niet was doorontwikkeld. In 2018 wil het team het vierde team op de grid zijn, om vanaf 2019 mee te doen voor de ereplaatsen.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden