Na de tweede Grand Prix op Silverstone vroeg Nico Hulkenberg Racing Point om instructies over hoe hij tijdens de uitloopronde bepaalde settings kon veranderen. Hij was immers opgeroepen als reserve en was totaal niet vertrouwd met de auto en het stuurwiel van Racing Point. Ook afgelopen weekend speelde dat probleem op, al kostte het hem niets. Bij de start namelijk zat hij in de verkeerde motorstand: "Nadat je bij het wegrijden voor de opwarmronde een burnout maakt, zet je de motor in een andere stand. Ik moest daarvoor twee keer aan de knop draaien, maar deed dat maar een keer. Daardoor kwam ik een een spaarstand van de motor terecht", zo wordt Hulkenberg geciteerd door Sky Sports F1 . Het team meldde me dat vlak na de start, waardoor ik snel de knop nog een keer kon omzetten. Daardoor was het snel verholpen en heeft het me ook nauwelijks tijd gekost", aldus de supersub, die in het vervolg van de race geen onnodige risico's wilde nemen een een fraaie races beloonde met een keurige achtste plaats. Welke gevolgen heeft het drama van Albon voor zijn Red Bull-toekomst? Dit en meer bespreken F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen