Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Nico Hulkenberg

Hulkenberg had wederom ruzie met Racing Point-stuur

Nico Hulkenberg stapte afgelopen weekend opnieuw totaal onverwacht in de Racing Point-bolide, dit keer om de zieke Lance Stroll te vervangen. Dat hij niet volledig vertrouwd was met de Racing Point-systemen bleek wel bij de start.

Hulkenberg eifel2
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Racing Point

Na de tweede Grand Prix op Silverstone vroeg Nico Hulkenberg Racing Point om instructies over hoe hij tijdens de uitloopronde bepaalde settings kon veranderen. Hij was immers opgeroepen als reserve en was totaal niet vertrouwd met de auto en het stuurwiel van Racing Point. Ook afgelopen weekend speelde dat probleem op, al kostte het hem niets.

Bij de start namelijk zat hij in de verkeerde motorstand: "Nadat je bij het wegrijden voor de opwarmronde een burnout maakt, zet je de motor in een andere stand. Ik moest daarvoor twee keer aan de knop draaien, maar deed dat maar een keer. Daardoor kwam ik een een spaarstand van de motor terecht", zo wordt Hulkenberg geciteerd door Sky Sports F1.

Het team meldde me dat vlak na de start, waardoor ik snel de knop nog een keer kon omzetten. Daardoor was het snel verholpen en heeft het me ook nauwelijks tijd gekost", aldus de supersub, die in het vervolg van de race geen onnodige risico's wilde nemen een een fraaie races beloonde met een keurige achtste plaats.

Welke gevolgen heeft het drama van Albon voor zijn Red Bull-toekomst? Dit en meer bespreken F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.

Formule 1 GP van de Eifel 2020 RN365 Nieuwsdossier

4 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez