Nico Hulkenberg moet tevreden zijn met P16 op de startgrid voor de Grand Prix van Australië. Hij wist zelfs Q1 niet te overleven, terwijl zijn teamgenoot Kevin Magnussen dat wel lukte. De Duitser hekelt vooral het rijgedrag van Sergio Perez, die hem in de weg reed.
Dat gebeurde in het eerste snelle rondje van de Duitser. Als hij dat rondje af had kunnen maken, dan was dat misschien al wel snel genoeg geweest voor een plekje in Q2. "Eerlijk gezegd weet ik het niet. Misschien wel, want in de ronde was mijn eerste sector 17,9 seconde en dat incident heeft me een paar tienden gekost. Maar ik moet er nog naar kijken", zo legt Hulkenberg uit aan onder meer RacingNews365.
Anderen bekeken ook:
'Keek niet in de spiegels'
"Sergio Perez was een Mexicaanse siësta aan het houden en keek niet in de spiegels. We gaan nu zo snel bocht 12 in en als je niet oppast, dan gaat het heel snel. Maar zoiets zou niet mogen gebeuren", aldus de Duitser. Uiteindelijk besloten de stewards om Perez een gridstraf van drie plekken te geven voor dat incident.
Uiteindelijk was ook de tweede ronde van Hulkenberg niet genoeg om naar Q2 te gaan. "Ik was alleen op de baan, maar de wind draaide ineens bij bocht 7 en ik verloor meer dan een tiende op het rechte stuk ten opzichte van mijn eerste poging. En er gebeurde iets in bocht 9. Ik ging er wat te snel in en dat leidde tot overbelasting van de voorwielen. Dat zorgde voor een hoop onderstuur in de rest van de ronde en zo verloor ik alle tijd die ik eerder had gewonnen."
Toch kijkt Hulkenberg uit naar de race op zondag. "Ik verwacht een race met twee pitstops en er is altijd een kans op chaos met het grainen van de banden. Dat zou kansen kunnen bieden en daar kijk ik naar uit", aldus de Duitser.
Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Australië 2024?
Speel mee en maak kans op een prachtige drivers cap van Max Verstappen!
Speel meeDe beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!