"Het circuit van Hockenheim kent veel variatie in type bochten. De eerste bocht is zeer snel, maar de bochten 2 en 6 zijn trage hairpins en het circuit kent ook nog een chicane. Dit in combinatie met de snelle rechte stukken, zorgt ervoor dat je een goede balans moet vinden in de hoeveelheid downforce waar mee je racet", blikt de Renault-coureur vooruit. Het vinden van de juiste balans in de R.S 19 vormt dit weekend de sleutel tot succes. Iets dat in Frankrijk wel lukte, maar op de Red Bull Ring niet. "In deze tijd van het jaar is het vaak erg warm in Europa, iets dat we ook zagen in Frankrijk en Oostenrijk. Als je balansproblemen hebt met je auto dan zorgt de hitte ervoor dat dit alleen maar erger wordt. Je verliest snel grip en begint steeds meer te glijden." "De bandenselectie is gelijk aan die in Frankrijk en Oostenrijk. We zullen ons focussen op het vinden van de juiste balans en gezien het resultaat op Silverstone (twee auto's in de punten, red.) gaan we voor een herhaling hiervan." Het beste resultaat van Nico Hulkenberg dit seizoen zijn twee zevende plaatsen. In het onderlinge kwalificatieduel met Daniel Ricciardo legt de Duitser het af met 8-2.
Meest gelezen