Na afloop van die voor wat betreft Renault positief verlopen kwalificatie wil Hulkenberg niet te hoog van de toren blazen. De Emmeriker is uiteraard tevreden met zijn plekje in de top tien, maar weet dat er nog ruimte is om te verbeteren. Met name de laatste bochten vormen voor hem zelf een probleem. "Ik ben blij - niet súper blij, ik ga mezelf geen 10 geven voor mijn prestatie", knipoogt Hulkenberg op zaterdagmiddag in Silverstone ten overstaande van onder meer RacingNews365. "Een 9 is denk ik het cijfer dat ik mijzelf toebedeel. Het zat 'm in de laatste drie bochten, die na de Hangar Straight komen. Op één of andere manier belast ik mijn linkervoorband dusdanig dat ik in die laatste knikken problemen krijg", legt de Renault-coureur uit. "Ik heb het daar gedurende het hele weekend al lastig mee." Hulkenberg start op softs, iets wat de Ferrari-coureurs, teammaat Ricciardo, Alexander Albon en Lando Norris reglementair eveneens verplicht zijn te doen. In voorgaande races (denk aan Singapore 2018 en Frankrijk 2019) leverde dat menig subtopper flinke problemen op. Doordat de coureurs die zich niet voor Q3 plaatsten een vrije bandenkeuze hebben, kunnen de toptienstarters al voor vertrek in strategische problemen komen. "Dat zal dit keer niet gebeuren", voorspelt Hulkenberg, die na de trainingen op vrijdag heeft gezien dat de zachte compound geen extreem korte levensduur heeft. "Dat moet niet al teveel problemen opleveren." Hulkenberg hoopt teammaat Ricciardo, die drie plaatsen voor hem start, snel te achterhalen. "Kleine dingen kunnen het verschil maken in dit middenveld en ik zal zeker meestrijden om de puntenposities!" Na negen Grands Prix staat de teller van Hulkenberg op zestien WK-punten, precies evenveel als teammaat Ricciardo heeft.
Meest gelezen