Pirelli is zelf de eerste om toe te geven dat er nogal wat vragen boven de race circuleren, het feit dat men met een rectificatie voor eerdere prognoses is gekomen, is daar het duidelijkste bewijs van. Ze noemen het feit dat het circuit sinds 2013 niet meer door de Formule 1 is gebruikt en de extreem lage temperaturen als twee factoren die een goede inschatting van wat de juiste strategie is, bemoeilijken. Desondanks hebben de Italianen toch het een en op papier gezet: strategieën waarvan zij denken dat die het snelst zijn. De enige strategie die ze eerder nog voor onmogelijk hadden gehouden, wijst men nu in theorie als snelste aan. Een éénstopper waarbij van zachte naar medium banden wordt gewisseld kan, maar succes valt of staat met goed bandenmanagement. Een alternatief voor coureurs die op medium-banden starten is ook voorhanden: "Als je na 29 (van in totaal 60) ronden wisselt van medium- naar harde banden, kan dat ook", aldus Pirelli, die weet dat er snellere tweestopstrategieën voorhanden zijn. "In theorie is een tweestopper sneller. Een start op de zachte banden kan dan na 19 ronden worden opgevolgd door een stint van 22 ronden op de medium band, om vervolgens weer een eindsprint van 19 ronden op softs in te zetten. Een variant daarop is echter een start op softs om vervolgens voor twee keer 21 ronden nieuwe medium-banden aan te spreken."
Er vanuit gaande dat Max Verstappen voor elke nieuwe stint nieuwe banden aan wil spreken, met uitzondering van natuurlijk de eerste stint, is alleen de snelste strategie een optie. Hij heeft namelijk enkel nog één setje nieuwe medium banden en één setje nieuwe harde banden tot zijn beschikking (zie schema hieronder). Pirelli geeft aan dat het succes van die strategie valt of staat met goed bandenmanagement, iets waar Max Verstappen doorgaans in uitblinkt. Dat kan dus in zijn voordeel werken, al staat daar tegenover dat Mercedes het voordeel heeft van het DAS-systeem , waardoor men sneller de banden op temperatuur moet kunnen krijgen. De Mercedes-coureurs hebben in grote lijnen dezelfde banden over als Max Verstappen, met dat verschil dat Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas nog een extra gebruikt setje mediums aan kunnen spreken, om de variant op de tweestopper te laten slagen.
Meest gelezen