De Grand Prix van Australië telde slechts vijf inhaalacties. Een derde DRS-zone werd voor het weekend al aangewezen om inhalen te bevorderen, maar het gewenste effect bleef uit. Toch kijkt wedstrijdleider Charlie Whiting naar de mogelijkheden om andere circuits ook van een extra DRS-zone te voorzien. "We zoeken naar mogelijkheden om het DRS-systeem effectiever in te zetten. Het Albert Park Circuit is geen ideaal circuit om in te halen. We dachten daar iets aan te veranderen door tussen bocht twaalf en dertien een derde DRS-zone te plaatsen."
Het was niet zozeer de bedoeling dat op dat rechte stuk meer werd ingehaald, maar meer om de auto's richting de oorspronkelijke zones dichter bij elkaar te krijgen. Veel coureurs oordeelden al gauw dat de zone te kort was om het beoogde effect te realiseren en de statistieken bewezen het gelijk van de rijders. Dat het in Melbourne niet werkte, wil echter niet zeggen, dat een extra zone ergens anders ook geen effect zal hebben: "We hoopten op dit specifieke circuit iets extra's te brengen" , aldus Whiting, die zelf ook doorheeft dat inhalen een probleem is in de Formule 1. "We zullen in navolging van dit eerste experiment nagaan of er circuits zijn die zich misschien meer lenen voor een dergelijke idee."
Meest gelezen