Ook in Canada zijn er links en rechts weer updates te zien in de Formule 1-paddock. Bij de topteams blijft het vrij rustig. Alleen Aston Martin introduceert noemenswaardige updates, terwijl Red Bull en Mercedes een kleine wijziging doorvoeren. Ferrari neemt helemaal niets nieuws mee naar Canada. Bij Red Bull is er een kleine wijziging doorgebracht aan de voorvleugel, welke een nieuw profiel heeft gekregen. Het team van Max Verstappen en Sergio Perez omschrijft het als een 'subtiele' wijziging, om zo meer downforce te generen.
Mercedes heeft haar nieuwe sidepods wederom gewijzigd, zij het minimaal. Een tipje van de sidepod is verwijderd, om er zo naar eigen zeggen voor te zorgen dat de lucht beter langs de auto kan stromen richting de achterkant van de wagen. Tegelijkertijd moet het voor minder luchtweerstand, ofwel drag , zorgen. Aston Martin heeft van de toppers wel meer dan een update meegenomen. De motorkap is gewijzigd, wat door het team wordt omgeschreven als een 'kleine evolutie van de huidige filosofie', waardoor de interactie met de rest van de wagen wordt verbeterd. Tevens zijn de koelings ' louvres ', oftewel de kieuwen van de wagen aangepast, zodat deze hand in hand gaan met de vernieuwde motorkap. Tot slot is de floor body aangepakt, met het oog op een toename van gegenereerde downforce.
Middenveld
In het midden- en achterveld steelt Williams de show. Alleen Alex Albon krijgt een nieuwe update, Logan Sargeant pas over twee weken, omdat er niet genoeg tijd was om beide pakketten af te krijgen voor het Canadese GP-weekend. Een zevental nieuwe onderdelen zijn er geïntroduceerd door het team dat momenteel de rode lantaarn draagt. De vloer, de motorkap, de sidepod, de halo, de achterwielophanging, de achtervleugel en de brake ducts aan de achterkant van de wagen: al die onderdelen zijn nieuw.
En de rest?
Er waren nog wat andere teams met updates. Alpine neemt een nieuwe achtervleugel mee, net als een nieuwe achterwielophanging en nieuwe brake ducts aan de voorkant van de wagen. De eerste twee genoemde updates met het oog op downforce, de laatstgenoemde update met het oog op koeling. McLaren neemt een gewijzigde rear wing en beam wing mee, Alfa Romeo heeft wat gewijzigd aan de koeling van de achterremmen, specifiek met het oog op de karakteristieken van het circuit in Canada. Haas heeft een gewijzigde achtervleugel meegenomen, net als gewijzigde kieuwen voor de koeling van de motor. Beide zijn met het oog op het Circuit Gilles Villeneuve aangepast. Tot slot is de rand van de vloer verder 'geëvolueerd', waardoor de hele vloer beter zou moeten gaan werken. Dan hebben we alleen het team van Nyck de Vries, AlphaTauri , nog niet benoemd. Zij hebben alleen een wat gewijzigde voorvleugel meegenomen, met een nieuwe flap. Deze moet met het oog op de vereisten in Canada zorgen voor betere prestaties.
Meest gelezen